Mycket sol gör mig glad

Idag skiner solen. Massor! Det gör visserligen att det inte känns toppen att sitta här på kontoret hela dagen och veta att jag ska vidare direkt till Badhushallen. Luften här inne är inte toppen tyvärr men minerna är glada ändå. Stämningen är lite bättre nu känns det som, eller så är det jag som känner mig gladare. Sommaren är snart här och det betyder sol, varmt och ledigt. Först blir det att skaffa en fin bränna i Spanien inna lite mer jobb och sen semester igen. De ka stänga er här 4 veckor så tyvärr verkar det som att jag kommer bli tvungen att ta tjänstledigt några dagar. Jag har ju inte jobbat så länge att jag har nån stor buffert av semesterdagar eller annan tid. Med övertidsstopp blir det inte lätt att skaffa tid heller. Hm, ja det får bli som det blir.
Helgen kommer bestå av mycket cheer. extraträning ikväll och våruppvisning på söndag. Tyvärr en ganska tidig morgon på söndag då vi ska träna 9-11 istället för den vanliga tiden. Men sen kan jag gå hem några timmar i alla fall. Skulle kanske bege sig ut på inlinesen då. Var riktigt skönt att åka i onsdags. Lite skakigt men inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Det enda jag är rädd för nu är att det ska ligga nån stor orm där när jag kommer åkande. Då vet jag inte riktigt var jag ska ta vägen. Men jag såg inte en enda orm förra året så jag får väl hoppas på det bästa.
Apropå ingenting så såg jag en spindel igår när jag skulle gå och lägga mig. Jag var då tvungen att försöka få ihjäl den innan jag kunde sova. Det värsta var att den lyckades smita när jag stod där på stolen och skulle försöka slå död på den. Försvann och kom inte fram. Jag tvingades gå till sängs ovetandes om spindelns nuvarande placering. Den var visserligen rätt liten men den såg arg ut. Usch vad jag inte gillar små kryp. I alla fall inte när de är inomhus!
Ikväll får det nog bli nån slags take away. Skulle vara fint om de kunde öppna ett schysst sushi-hak lite snabbt men det får kanske duga med en köpingskebab. Eller kanske en McD. Vet inte vad jag är sugen på egentligen. Kanske bara fått för mig att jag är sugen på take away men det får vi se. Sen blir det Så ska det låta och kanske en film efter det. Lånade Försoning av syster så den kanske det kan bli. Om jag inte är alltför trött. Brukar ju vara så på fredagar. Ska köpa lite gott snacks också. Kanske man kan hålla sig vaken lite lättare.
Nu ska jag maila Jenny och hör när jag kan komma upp och hänga hos henne. Måste göra nåt roligt snart!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0